În cadrul lansării platformei LifeLab.ro, în februarie 2025, peste 100 de profesori și elevi au experimentat cum dinamica conținutului digital – scurt, relevant și atractiv – poate fi utilizată și în predarea tradițională. Creatorii de conținut Dragoș Buzzi și Iulian Lemnaru au oferit recomandări inspirate din mediul online, cu impact imediat în sala de clasă:
Începe clar și rapid, exact ca un clip care „prinde” pe social media
Dragoș Buzzi a explicat: dacă spui elevilor din start ce vor face la oră și ce câștigă ei prin participare, apropii lecția de clipurile care captează atenția datorită structurii concise și promisiunii imediate.
Conectează cu realitatea cotidiană și cu motivația lor
Îmbină noțiuni de educație financiară cu obiective personale: buget, economii, bani pentru visurile lor – exact așa cum funcționează conținutul construit în jurul brandurilor sau al vieții creatorilor.
Folosește gamificarea și exemple din viața reală online
Iulian Lemnaru a arătat cum influencerii monetizează și construiesc comunități. Elevii pot aplica aceleași principii: stabilirea unui scop (exemplu: proiect, concurs), calcularea resurselor și gestionarea investiției personale,
Creează contexte în care toți pot participa și învăța împreună
Elevii de la Ciorani (Liceul Tehnologic „Ilie Gavrilă”), implicați de anul trecut în Life Lab, au subliniat că pot discuta deschis despre economie și bani într-un mediu sigur – unde nimeni nu se teme să greșească și chiar profesorii învață împreună cu ei.
Experiența Life Lab arată că strategiile performante online – claritate, relevanță și ritm – pot fi adaptate la clasă pentru a crește implicarea și motivația elevilor. Această abordare, combinată cu educația financiară, duce la lecții captivante, practice și memorabile. Iar când elevii simt importanța propriilor alegeri, se nasc deprinderi care îi pregătesc real pentru viață.
Material preluat de pe Edupedu.ro. Articolul complet poate fi citit aici.
Rămâi la curent cu ultimele noutăți LifeLab