„Aș vrea să se predea lucruri mai noi, cât mai din vremea noastră”

„Aș vrea să se predea lucruri mai noi, cât mai din vremea noastră”

Șerban Berescu, Samuel Hosu și Andrei Simion au vorbit despre importanța educației financiare în școală. Ei subliniază de ce acest tip de educație trebuie să fie atât practic cât și actualizat, pentru a răspunde provocărilor reale cu care se vor confrunta în carierele și viețile lor. 

Elevii de liceu cer o școală mai adaptată timpului prezent: „Aș vrea să se predea lucruri mai noi, cât mai din vremea noastră, pentru că se predau tot timpul aceleași noțiuni de demult”, spune Samuel. În programul Life Lab by BCR, această dorință devine realitate prin lecții transdisciplinare, practice și direct legate de viața de zi cu zi. 

Ce aduce Life Lab în liceu 

  • Conținut relevant și actual: tematici despre banii digitali, economie circulară, consum responsabil – subiecte care rezonează cu elevii. 
  • Metodă activă și participativă: discuții, dezbateri, studiul unor situații reale („ce ai face dacă primești un buget pentru un proiect?”), jocuri de rol și activități pe echipe. 
  • Transdisciplinaritate aplicată: matematica sau economia se împletesc cu educația civică, lingvistică sau TIC, conform intereselor elevilor. 
  • Elevul în centru: lecțiile pornesc de la curiozități precum „Câți bani câștigă jucătorii?”, „De ce se scumpește mâncarea la supermarket?”, iar profesorii le transformă în oportunități de învățare reală. 

Impactul asupra liceenilor 

  • Mai motivați și conectați: devin participanți activi, nu simpli receptori. 
  • Deprinderi de viață: educația financiară sau formarea gândirii critice nu rămân teorii teoretice – sunt utilizabile imediat. 
  • Student pregătit: familiarizat cu ideea de buget, planificare și decizii responsabile – chiar înainte de facultate. 

Cum poți scoate și tu lecții „mai noi” în clasa ta? 

  1. Întreabă elevii ce i-ar interesa – filme, joburi, tehnologie, bani, viață reală. 
  2. Menține lecția în actualitate – caută fișe Life Lab care abordează subiecte moderne și utile. 
  3. Construiește activități pe echipe – clipuri, scenarii, simulări, planuri – pune-i pe elevi să decidă. 
  4. Reflectează la final – ce au învățat? Cum aplică în viața lor? 

Spunând „aș vrea să se predea lucruri mai noi”, Samuel exprimă dorința naturală a tinerilor de relevanță și sens în educație. Life Lab răspunde exact acestei nevoi – și transformă orele în experiențe captivante, utile și chiar… memorabile! 

Material preluat de pe Edupedu.ro. Articolul complet poate fi citit aici 

Abonează-te la Newsletter

Rămâi la curent cu ultimele noutăți LifeLab